♥LivetSomReumatiker♥

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

♥Om mitt liv♥

Av ♥Lovisa♥ - 30 mars 2012 17:14

Hej, först vill jag bara säga att det är ganska många som läste min förra blogg som redan vet om dethär och nu kommer jag skriva hela historien om hur allt började för er som är nya läsare så ni som läste min förra blogg får helt enkelt läsa detta också men sen kommer jag börja blogga som vanligt igen till alla mina läsare.


Det började med att jag fick ont i höger höft när jag var 9år och då gick vi och kollade upp det och då sa dom att jag hade SnappingHipp i höften och det är att höftsenan är lös och hoppar över höftkulan och då smäller det till alltså hade jag en överrörlig höft och då när jag fick det beskedet höll jag på med ridning, fotboll och friidrott och tävlade och spelade matcher i allt och sen fick jag ont i hälarna och läkaren sa att vi skulle ta i hälinlägg så då gjorde vi det sen fick jag ont i knät och det visade sig vara Schlatter och det är att en sena också sitter på sniskan och det gör ont. Allt detta hände bara på 2år sen bara rasade det... jag blev jätte sjuk i 5:an och var hemma varje vecka i 3-4 dagar och det visade sig att jag hade dåligt immunförsvar och jätte hög sänka. Sen gick det bara utför och jag fick ondare och ondare i kroppen och då fick jag diagnosen BarnReumatism. Jag har haft dethär nu sen i vintras men var dålig redan i höstas, jag har fått hissnyckel i skolan så att jag kan åka hiss om jag inte orkar gå och en mikro i klassrummet där jag kan värma min vetekudde. Jag har tagit ledinjektioner för 1 månad sen den 2 april för jag tog ledinjektioner den 2 mars så det är ganska längesen men jag känner att det börjar komma tillbaka men inte alls som det var förut men jag vet ju att jag kommer bli så dålig som jag var men tänker inte på det! Jag har lärt mig under mina år att tänka i nuet och att alltid vara positiv och att aldrig ge upp! Om ni undrar vad ledinjektioner är så berättar jag det för er som inte vet det, det är när man sövs och får kortisonsprutor i kroppen där man har ont, jag själv fick på 31 ställen! Om ni undrar något mer om det, hur det känns eller något annat, kanske om ni har det själva, kommentera eller fråga mig.

Just nu mår jag hyfsat bra  

Jag sköter ju också om min lilla ponny Karlik "Kalle" och rider i hoppgrupp och tävlar i hoppning!

Han är den som får mig att orka stå på fötterna så han betyder allt för mig!


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Lovisa♥ - 31 mars 2012 21:27

Hej alla... har en blogg på blogg.se nu och nu ska jag inte ändra någe mer!!! www.photox.blogg.se <33333333 Denna blogg blir kvar i 2 veckor sen försvinner den! Puss;* ...

Av ♥Lovisa♥ - 31 mars 2012 10:59

HEJ, idag ska jag åka Gokart med bästa mamma och UngaReumatiker. Nu måste jag fixa mig om vi ska hinna...     ...

Presentation


Hej!
Jag heter Lovisa och är 12år (snart 13år) och jag kommer blogga om mitt liv med min sköthäst Karlik "Kalle" som jag sköter 2ggr i veckan och rider i hoppgrupp 1 gång i veckan men jag kommer också blogga om det som förändrade mitt liv...Reumatism!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards